Αιόλου 28, 43100, Καρδίτσα
Τηλεφωνικό κέντρο: 2441029401
Fax: 24410-23787
Κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023 συστάθηκε και λειτούργησε στο 1Ο Πειραματικό ΓΕΛ Καρδίτσας ο Όμιλος Λογοτεχνίας, με σκοπό τη συγγραφή ενός μυθιστορήματος αποκλειστικά από τους μαθητές με την καθοδήγηση των υπευθύνων καθηγητών.
Το θεματικό μας πεδίο ήταν η Λογοτεχνία με βιωματικά στοιχεία, η οποία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον διαχρονικά, καθώς η μυθοπλασία ενσωματώνεται σε πραγματικά στοιχεία υπαρκτής προσωπικότητας, κάτι το οποίο είναι ιδιαιτέρως δημιουργικό και ταυτόχρονα απαιτεί ή προκαλεί την αναζήτηση του πλαισίου και από τον συγγραφέα αλλά και από τον αναγνώστη.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στον όμορφο κόσμο της Λογοτεχνίας μέσα από αναγνώσεις έργων καταξιωμένων συγγραφέων αλλά και μέσα από τη συγγραφή δικών τους μικρών σε έκταση αρχικά, έργων. Στόχος ήταν να εξοικειωθούν με την τέχνη του λόγου και της συγγραφής εν γένει, μέσα από μικρά λογοτεχνικά παιχνίδια στην αρχή, όπου τους δινόταν κάποια ερώτηση ή κάποιο πλαίσιο κι εκεί έπρεπε να τοποθετήσουν το έργο τους.
Ο όμιλος κλιματικής αλλαγής του σχολείου μας, 1ου Πειραματικού ΓΕ.Λ. Καρδίτσας, έχει σκοπό την ενημέρωση των μαθητών, καθώς και την αναλυτική συζήτηση των θεμάτων αυτών που αφορούν κάθε πολίτη, έτσι ώστε να βρεθούν εφικτές και υλοποιήσιμες λύσεις προς αυτά, αλλά και την ευαισθητοποίηση του κόσμου μέσω της μετάδοσης του μηνύματος της επιτακτικής ανάγκης για δράση.
Η πορεία του ομίλου μας μέχρι και σήμερα χαρακτηρίζεται από μια πληθώρα εκπαιδευτικών δράσεων, μέσω των οποίων καταφέραμε να διευρύνουμε τις γνώσεις μας στα θέματα που αφορούν το περιβάλλον και να έρθουμε πιο κοντά σε ένα ζωτικής σημασίας κοινωνικό πρόβλημα.
Κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023 συστάθηκε και λειτούργησε στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Καρδίτσας ο Όμιλος “Κλιματική Αλλαγή –Κλιματική Κρίση”.
Το θεματικό πεδίο του ομίλου είναι η φυσική των κλιματικών φαινομένων της Γης, οι φυσικοί και ανθρωπογενείς παράγοντες που επηρεάζουν το κλίμα και τον καιρό, οι επιπτώσεις στη βιολογία της χλωρίδας και πανίδας, οι κοινωνικές προεκτάσεις που προκαλούν οι κλιματικές μεταβολές, καθώς και οι μέθοδοι άμυνας και αντιμετώπισης των αλλαγών.
Οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τις βασικές γνώσεις που αφορούν στα παραπάνω αντικείμενα να αποκτήσουν ευρύτερη γνώμη και εικόνα του περιβάλλοντος κόσμου, να ελευθερώσουν και να διευρύνουν τη σκέψη στο μικρόκοσμο και μακρόκοσμο, ενώ παράλληλα, να εξοικειωθούν με τις διεθνείς πρακτικές παρακολούθησης και αντιμετώπισης κλιματικών αλλαγών. Ακόμη, είχαν την ευκαιρία, να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη, να γνωρίσουν την επιστημονική μεθοδολογία, και να διακρίνουν τις επιστήμες από τις ψευδοεπιστήμες.
Στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Καρδίτσας κατά το σχολικό έτος 2022-23 λειτούργησε για πρώτη φορά ο όμιλος αριστείας και δημιουργικότητας που αποσκοπούσε στη δημιουργία και στην έκδοση ενός ετήσιου σχολικού περιοδικού. Ο όμιλος ξεκίνησε με 13 μαθητές/τριες από την Α και τη Β Λυκείου και με υπεύθυνες καθηγήτριες τις εκπαιδευτικούς Πλατογιάννη Ελένη φιλόλογο και Κουρκάκη Σταυρούλα, Οικονομολόγο. Οι μαθητές του σχολείου ενημερώθηκαν αρχικά για τους σκοπούς και τους στόχους του ομίλου και συνδιαμόρφωσαν το πλαίσιο λειτουργίας του. Ονόμασαν το περιοδικό «Εμείς οι Έφηβοι» και συναποφάσισαν με τις εκπαιδευτικούς τη θεματολογία και το είδος των κειμένων που θα περιελάμβανε.
Ο όμιλος 3D-botics, βάσει του αρχικού σχεδιασμού και όπως δηλώνει και το επιλεγμένο όνομα ως μίξη των όρων “3D printing” και “Robotics”, πραγματοποίησε συνολικά 24 (+1 εκτός σχολείου) συνεδρίες. Ο όμιλος υλοποίησε τον αρχικό σχεδιασμό του με απόλυτη επιτυχία, ενέπνευσε τα μαθητικά του μέλη και έβαλε το λιθαράκι του (ή μάλλον το τουβλάκι LEGO) στην κουλτούρα δημιουργικότητας και καινοτομίας του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Καρδίτσας. Οι συνεδρίες αφορούσαν στις δύο παρακάτω θεματικές ενότητες:
Πατήστε εδώ για να δείτε το σχολικό μας περιοδικό.
ο 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Καρδίτσας στο πλαίσιο λειτουργίας του Ομίλου Ρομποτικής “3Dbotics” συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της WRO υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας και ο οποίος πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 26 Μαρτίου 2023 στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Αθηνών.
Συνολικά συμμετείχαν από το σχολείο μας τρεις διαγωνιστικές ομάδες στην κατηγορία Regular. Η Regular κατηγορία υλοποιείται σε συγκεκριμένη εκτυπωμένη πίστα (διαφορετική κάθε χρόνο) πάνω στην οποία τα ρομπότ των ομάδων πρέπει να ολοκληρώσουν συγκεκριμένες δοκιμασίες με αυτόνομο τρόπο χρησιμοποιώντας αισθητήρες και κινητήρες. Στην φετινή δοκιμασία τα ρομπότ έπρεπε να ανιχνεύσουν ένα επιλεγμένο, με κλήρωση, χρώμα και να σχηματίσουν τρίλιζα (οριζόντια, κατακόρυφη ή διαγώνιο) μετακινώντας κύβους που βρίσκονταν σε αρχικές θέσεις πάνω στην πίστα. Την ημέρα του διαγωνισμού ανακοινώθηκε στις ομάδες και μια κρυφή δοκιμασία η οποία έπρεπε να υλοποιηθεί αυτόνομα από τις ομάδες μέσα σε περιορισμένο χρόνο χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτικού/προπονητή. Η τελική βαθμολογία προκύπτει μετά από 3 γύρους δοκιμασιών, όπου επιλέγονται οι 2 καλύτερες βαθμολογίες και περίπτωση ισοβαθμίας λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος χρόνο υλοποίησης των δοκιμασιών. Και οι τρεις ομάδες ολοκλήρωσαν με επιτυχία όλες τις δοκιμασίες και τουλάχιστον μια φορά πήραν τη μέγιστη βαθμολογία.
Συνολικά διαγωνίστηκαν 49 ομάδες από όλη την Ελλάδα. Οι ομάδες του σχολείου μας πήραν τη 10η, 16η και 17η θέση.
Προπονητής των ομάδων ήταν ο υπεύθυνος του Ομίλου Ρομποτικής και εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου μας κ. Μαυραντζάς Νικόλαος.
Η Ομάδα Peir3 (10η θέση) ολοκλήρωσε τις δοκιμασίες με τη μέγιστη βαθμολογία σε 2 γύρους αλλά σε μεγαλύτερο χρόνο εκτέλεσης σε σχέση με τις πρώτες ομάδες.
Τα μέλη της ομάδας είναι:
• Στυλιανή Πράτσα
• Τζαφάλιας Γιακόπουλος Στράτος
• Χριστοδουλιάς Δημήτριος
• Τσεκούρας Ευάγγελος
Η Ομάδα Peir2 (16η θέση) η οποία πήρε τη μέγιστη βαθμολογία σε έναν γύρο με τους:
• Καραμαλίγκα Χαράλαμπο
• Μανάκο Αθανάσιο
• Σπύρου Απόστολο
Η Ομάδα Peir1 (17η θέση) η οποία πήρε τη μέγιστη βαθμολογία σε έναν γύρο με τους:
• Άννα-Μαρία Κουσιά
• Σεραφείμ Γκατζή
Τις ομάδες συνόδεψαν οι μαθητές της Β’ Τάξης :
• Αθανάσιος Αβραμόπουλος (μέλος του ομίλου Ρομποτικής)
• Μαρία Άννα Κωφού (μέλος του ομίλου Ρομποτικής)
• Ευαγγελία Τσιαμούρα (μέλος του ομίλου Ρομποτικής)
• Παναγιώτα Μπατρά (μέλος του ομίλου Ρομποτικής)
• Ελένη Παππά
Το σχολείο ευχαριστεί θερμά την Περιφέρεια Θεσσαλίας και ιδιαίτερα τον αντιπεριφερειάρχη κ. Νούσιο Κωνσταντίνο για τη διάθεση λεωφορείου για τη μεταφορά στην Αθήνα των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας, πόσο μάλλον αν ληφθεί υπόψη ότι ο διαγωνισμός διήρκεσε πολλές ώρες και ήταν εξαιρετικά απαιτητικός.
Αρχικά, από τους μαθητές και μαθήτριες μέλη του ομίλου, παρουσιάσθηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησαν για τη διερεύνηση απόψεων και στάσεων του κοινού απέναντι στις έννοιες, τις επιπτώσεις και την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και κρίσης.
Στην ημερίδα συμμετείχε ο καθηγητής του Τμήματος Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας, ο οποίος παρουσίασε τρόπους αξιοποίησης προϊόντων Γεωργικών Βιομηχανιών για Παρασκευή Βιολειτουργικών Ζωοτροφών, συμβάλλοντας έτσι στην Κυκλική Οικονομία στην Πράξη.
Στη συνέχεια, ο Προϊστάμενος Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, Μουζακίου, Αντώνης Ντάνης, ανέπτυξε τα αίτια και αντιμετώπιση του ακραίου φαινομένου των πλημμυρών, και το σημαντικό ρόλο της Εκπαίδευσης στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
Ο καθηγητής του Τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου & Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Μιχάλης Βραχνάκης, παρουσίασε διεξοδικά, την έννοια και τη σημασία της βιοποικιλότητας, το ρόλο που διαδραματίζει ο άνθρωπος, καθώς και την επίδραση της κλιματικής κρίσης στις μεταβολές της βιοποικιλότητας.
Τέλος, ο γενικός Διευθυντής της ΑΝΚΑ Α.Ε. Βαγγέλης Σακελλαρίου και η υπεύθυνη του έργου 2ISECAP Αγορίτσα Αντωνίου, παρουσίασαν τις ενέργειες και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται σε τοπικό επίπεδο για το σχεδιασμό πολιτικών και δράσεων με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, με προσανατολισμό τη συμμετοχή Πολιτών.
Η όλη παρουσίαση της εκδήλωσης, τα κείμενα και η ροή, ήταν έργο των μαθητών, στο πλαίσιο της γενικότερης στάσης “students on stage”, ενώ τον συντονισμό του ομίλου έχουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου Σοφία Παπακώστα, Βιολόγος, και Μιχάλης Παπανούσκας, Χημικός.
Ευχαριστούμε θερμά στους εισηγητές για την άμεση ανταπόκριση και το χρόνο που διέθεσαν.
Στην ημερίδα παραβρέθηκε ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Κωνσταντίνος Ζαχαρής, εκπαιδευτικοί, γονείς και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες αποτελούν ελπίδα όχι μόνο για την πρόληψη και αντιμετώπιση καταστρεπτικών κλιματικών φαινομένων, αφού προέρχονται από μαθητές και μαθήτριες και απευθύνονται σε όλους τους πολίτες, με στόχο την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και δημιουργία ενεργών πολιτών, αλλά και τη διαμόρφωση συμπεριφορών στο πλαίσιο σεβασμού του περιβάλλοντός μας.