Όμιλος Επαυξημένης Πραγματικότητας
Τίτλος " Χρήση επαυξημένης πραγματικότητας στην Εκπαίδευση "
Οι εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας δίνουν τη δυνατότητα εμπλουτισμού του έντυπου υλικού, αλλά και των απλών ψηφιακών εικόνων με μια πληθώρα σχετιζόμενων πολυμεσικών πληροφοριών. Ενδεικτικά, οι εφαρμογές AR μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε όλους τους θεματικούς τομείς της εκπαίδευσης, όπως Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Ιστορία, Πληροφορική, Γεωγραφία, παρέχοντας μια εναλλακτική οπτική ματιά στον μαθητή. Πλέον, το βαρετό κείμενο ζωντανεύει και παίρνει μορφή, ενισχύοντας έτσι το ενδιαφέρον του σε σχέση με το αντικείμενο που διδάσκεται. Η χρήση τους απαιτεί την ύπαρξη σχετικής εφαρμογής (app) σε μια ταμπλέτα ή ένα κινητό τηλέφωνο. Με τη βοήθεια τους ο χρήστης σαρώνει μια εικόνα ενός βιβλίου, και αυτή εμπλουτίζεται με επιπλέον ενδιαφέρουσες ψηφιακές πληροφορίες, οι οποίες εμφανίζονται εντός της οθόνης της συσκευής του. Φανταστείτε στατικό κείμενο και δυσδιάστατες εικόνες δεινοσαύρων από ένα βιβλίο να ζωντανεύουν σε τρεις διαστάσεις με τη βοήθεια τέτοιων εφαρμογών.
Εκτός όμως από τον εμπλουτισμό των διαφόρων πληροφοριών με τις εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας οι μαθητές μπορούν να επωφεληθούν και σε επίπεδο δημιουργικό, εισαγόμενοι σε έννοιες ανάπτυξης των δικών τους εφαρμογών ή εμπλουτισμού των ήδη υπάρχοντών, με δικές τους πληροφορίες. Η διαδικασία αυτή θα βοηθήσει σημαντικά τον ψηφιακό γραμματισμό και την δημιουργικότητα τους. Ο λόγος είναι πως η Επαυξημένη Πραγματικότητα στην εκπαίδευση επιτρέπει το εποικοδομητικό χτίσιμο πάνω σε πρότερες γνώσεις, εστιάζοντας σε κάτι δημιουργικό και πρωτότυπο σε σχέση με την τεχνολογία, οδηγώντας έτσι σε μάθηση με νόημα.
Οι εκπαιδευτικοί του ομίλου θα διδάξουν τους μαθητές τα εργαλεία της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και της σχεδίασης 3D αντικειμένων με τα κατάλληλα λογισμικά. Στη συνέχεια θα χωρίσουν τους μαθητές σε ομάδες και θα καθορίσουν μαζί τους τις θεματικές ενότητες.
Οι μαθητές θα μελετήσουν τη θεματική ενότητα που τους αντιστοιχεί, με χρήση των παραπάνω εργαλείων, θα αναπτύξουν με την βοήθεια των καθηγητών τους, τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητες με τα εργαλεία που διδάχθηκαν. Στα πλαίσια του έργου περιλαμβάνεται και η βιντεοσκόπηση πειραμάτων των φυσικών επιστημών και άλλων πληροφοριών που θα ενσωματωθούν στην τελική παρουσίαση. Για τον λόγο αυτό οι μαθητές θα χρειαστεί να μεταβούν στο ΕΚΦΕ για επιπλέον βοήθεια.
Οι εργασίες που θα δημιουργήσει η κάθε ομάδα θα παρουσιαστεί στα υπόλοιπα μέλη του ομίλου, ώστε να διορθωθούν και να αξιολογηθούν.
Τέλος θα συνδεθούν οι εργασίες ώστε να παραχθεί το τελικό project.
Συντονιστές του ομίλου είναι ο εκπαιδευτικός Παναγιώτης Τσίνας Φυσικός και ο Αριστείδης Γκάτσης , Φυσικός Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας