Το σχολείο μας από το Σεπτέμβριο 2018 παίρνει μέρος σε διετές (2018-2020) πρόγραμμα ERASMUS+ ΚΑ202 για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Ο τίτλος του Project είναι : “Future trends in clothing: trendy, smart and healthy?” και έχει Κωδικό: 2018-1-DE02-KA202-005155.
Το συντονιστικό σχολείο είναι το Max-Eyth Schule Alsfeld, ένα επαγγελματικό Λύκειο από τη Γερμανία με πολλές ειδικότητες (και κυρίως τον τομέα ραπτικής) και εταίρους σχολεία της Ισπανίας, το LES Bezmiliana της Μάλαγα (με ειδίκευση στο σχεδιασμό μέσω υπολογιστών), της Αυστρίας, το σχολείο Handelsakademie (business academy donaustadt) στη Βιέννη (με ειδίκευση στις οικονομικές επιστήμες και εικονικές επιχειρήσεις) και το 1ο Γενικό Λύκειο της Καρδίτσας.
Στην πρώτη διακρατική συνάντηση που έγινε στις 21-24 Νοεμβρίου στη Rincon de la Victoria, κοντά στη Μάλαγα της Ισπανίας, έλαβαν μέρος τρεις εκπαιδευτικοί από κάθε εταιρικό σχολείο. Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Χρυσούλα Μαϊμάνη, Φιλόλογος, Παναγιώτης Τσίνας, Φυσικός και ο Ηλίας Σβερώνης, Χημικός.
Στις εργασίες που έγιναν, τέθηκαν όλες οι λεπτομέρειες του προγράμματος εργασιών και των μαθητών και των καθηγητών, οι προθεσμίες, οι ημερομηνίες των συναντήσεων, που θα γίνουν σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες και που θα περιλαμβάνουν πέντε μαθητές και τρεις καθηγητές την κάθε φορά. Επίσης ανατέθηκαν ειδικές αρμοδιότητες στον καθένα και αποφασίστηκαν οι τρόποι διάδοσης και αξιολόγησης του προγράμματος.
Όλες οι εργασίες θα ανέβουν σε ειδική ιστοσελίδα που θα δημιουργηθεί γι’ αυτό και θα χρησιμοποιηθεί και η πλατφόρμα MOODLE για την παρουσίαση των εργασιών. Το θέμα του προγράμματος για τα “Έξυπνα ρούχα” είναι πρωτότυπο και αποτελεί καινοτομία για όλους τους συμμετέχοντες. Θα παραχθεί και τελικό προϊόν που θα είναι ένα έξυπνο ρούχο για κάθε σχολείο, όχι μόνο εικονικό αλλά και πραγματικό. Οι 15 μαθητές μας της Α΄ Τάξης του Σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι ενθουσιασμένοι και ήδη έχουν αρχίσει να ασχολούνται με τις εργασίες που τους ανατέθηκαν.
Τo 1o Γενικό Λύκειο Καρδίτσας, με τους εκπαιδευτικούς Νομικό Αναστάσιο ΠΕ04.01, Μπριάνα Σοφία ΠΕ.05, Μητρογώγου Χαρίκλεια ΠΕ.06 και τους μαθητές της Α΄ τάξης Αναγνωστόπουλο Παναγιώτη, Βήττα Ευαγγελία, Βλάχου Πολυξένη και Συροπούλου Ειρήνη, συμμετείχε σε διακρατική συνάντηση στη Vratsa της Βουλγαρίας από τις 07–14 Απριλίου 2018 στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, που υλοποιείται κατά το τρέχον σχολικό έτος με θέμα:
“Together to reach efficient and encouraging schools-T.R.E.E.S.”
Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν ένα ενδιαφέρον και εποικοδομητικό πρόγραμμα με πολλές δράσεις, όπως: ice breaking activities, video conferences, έκθεση posters, work meetings, επίσκεψη στο Gabrovo και στο υπαίθριο μουσείο ιστορίας της χώρας, επίσκεψη στη φυσική γέφυρα του Θεού και στην Τσάικα , εκμάθηση παραδοσιακών χορών, παρακολούθηση μαθημάτων μουσικής και karaoke, μαθήματα διακόσμησης, φύτεμα δένδρου (όπως γίνεται σε κάθε διακρατική) και επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης.
Στο σχολείο υποδοχής, Secondary school OTEC PAISII, που είναι ένα καλλιτεχνικό σχολείο, οι μαθητές και οι καθηγητές από τις 09:30 έως τις 16:00 κάθε μέρα παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε πολλές από τις προαναφερθείσες δράσεις, καθώς και σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις για το πρόβλημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και τους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισής του.
Καθηγητές και μαθητές προερχόμενοι από τη Γαλλία, Λιθουανία, Βουλγαρία, Ισπανία και την Ελλάδα με συντονιστή το Γαλλικό σχολείο, συνεκτίμησαν ότι επιτεύχθηκαν οι στόχοι του project και προγραμμάτισαν τις δράσεις για την επόμενη συνάντησή τους στη Sevilla της Ισπανίας.
Για μια ακόμη φορά το 1ο ΓΕΛ Καρδίτσας συμμετείχε σε διακρατική συνάντηση στο Βίλνιους της Λιθουανίας από 10-17 Δεκεμβρίου 2017 στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ το οποίο υλοποιεί κατά το τρέχον σχολικό έτος με θέμα «Together to reach efficient and encouraging schools - T.R. E.E.S».
Δύο καθηγήτριες και τρεις μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με εκπαιδευτικούς και μαθητές από άλλα τέσσερα σχολεία ευρωπαϊκών κρατών το πρόβλημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και τους τρόπους αντιμετώπισής του.
Συμμετείχαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ενημερώθηκαν για τα εκπαιδευτικά συστήματα των ομολόγων χωρών και κατά πόσο το κάθε σχολείο προσφέρει στους νέους εφόδια για μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση και κοινωνική ένταξη.
Παράλληλα είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν τη Λιθουανική Βουλή και το Δημαρχείο. Ξεναγήθηκαν επίσης στα μουσεία και περπάτησαν στο κέντρο της πόλης με τα όμορφα ιστορικά κτίρια.
Το σχολείο μας με μεγάλη ικανοποίηση ανακοινώνει ότι συμμετέχει ως εταίρος για τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019 στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Δράση ΚΑ219 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο
Together to Reach Efficient and Encouraging Schools (T.R.E.E.S)
(Μαζί θα καταφέρουμε να έχουμε επαρκέστερα και ενθαρρυντικά σχολεία).
Προτεραιότητα του προγράμματος είναι η πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου με κύριο άξονα τη διαμόρφωση ενός θετικού, δημιουργικού, φιλόξενου και οικείου περιβάλλοντος στο σχολείο. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού το 1ο ΓΕΛ Καρδίτσας συνεργάζεται με άλλα τέσσερα ευρωπαϊκά σχολεία:
το College le Carre Sainte Honorine, Taverny, France που είναι και το συντονιστικό σχολείο,
το SOU Otec Paisii, Vratsa, Bulgaria,
το Colegio Santo Angel,Sevilla, Spain και
το Vilniaus Savivaldybes Grigiskiu Sviesos Gimnazija, Vilnius, Lithuania
Η πρώτη διακρατική προπαρασκευαστική συνάντηση έγινε στην έδρα του συντονιστικού σχολείου στο Taverny της Γαλλίας στις 5 και 6 Οκτωβρίου 2017 και το σχολείο μας εκπροσώπησαν οι κυρίες Σοφία Μπριάνα ΠΕ05 και Χαρά Μητρογώγου ΠΕ06, υπεύθυνες του προγράμματος. Εκεί έγινε ο λεπτομερής σχεδιασμός όλων των δράσεων που θα υλοποιηθούν, καθώς και η επίσημη παρουσίαση του προγράμματος στις τοπικές αρχές της πόλης. Γλώσσες εργασίας του προγράμματος είναι η Αγγλική και η Γαλλική.
Η καθηγήτρια του σχολείου μας Χρυσούλα Μαϊμάνη, φιλόλογος, παρακολούθησε επταήμερο σεμινάριο στη Λουμπλιάνα της Σλοβενίας με τίτλο ?Building efficient relationships and Conflict management?(Κτίζοντας αποτελεσματικές σχέσεις και διαχείριση κρίσεων).Σαυτό αναλύθηκε η θεωρία του Αμερικανού ψυχολόγου Elias Porter ?Relationship awareness theory?, με εισήγηση, ερωτηματολόγια και βιωματική προσέγγιση.
Αναφέρεται στην αυτογνωσία του καθενός μας, στην αναγνώριση στους ανθρώπους που συαναστρεφόμαστε των ιδιαίτερων κινήτρων συμπεριφοράς και προσπάθεια κατανόησής τους. Έτσι θα αποφευχθούν κατά το δυνατόν οι κρίσεις και διαμάχες στην τάξη και μεταξύ των συναδέλφων.
Η εμπειρία που αποκτήθηκε ήταν πραγματικά πολύτιμη και σταδιακά μεταφέρεται στην τάξη και στο σύλλογο καθηγητών, ώστε να γίνει διάχυση του αποτελέσματος όπως είχε οριστεί ως σκοπός του προγράμματος.
Ενδεικτικά δημοσιεύεται μέρος του υλικού καθώς και φωτογραφίες από τις συναντήσεις του σεμιναρίου.
Η Ελληνική αποστολή εκπαιδευτικών του 1ου Λυκείου Καρδίτσας ολοκλήρωσε επιτυχώς την παρακολούθηση του σεμιναρίου με τίτλο «Coping with Web 2.0 Technology - A Challenge for Contemporary Education» που διοργάνωσε η «ERUDITUS ASSOCIATION» στο ΟΣΛΟ της Νορβηγίας. Το σεμινάριο είχε διάρκεια 7 ημέρες, από 17/07/2017 έως 23/07/2017, και το παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από Ουγγαρία, Ρουμανία, Ιταλία και Ελλάδα. Από το 1ο ΓΕΛ Καρδίτσας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04: Γκάτσης Αριστείδης-Φυσικός, Τσίνας Παναγιώτης-Φυσικός και Σβερώνης Ηλίας-Χημικός.
Το παραπάνω σεμινάριο ήταν η μία από 3 συνολικές ροές του σχεδίου κινητικότητας με τίτλο «Building the future school» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Δράση ΚΑ1 με κωδικό 2016-EL01-KA101-023198.
Τα μαθήματα
Τα μαθήματα διεξήχθησαν καθημερινά από την 9:00 π.μ έως τις 5:00 μμ. στην Αγγλική γλώσσα, σε κτήριο στο κέντρο του Όσλο σε εξαιρετικό εκπαιδευτικό κλίμα.
Ειδικά την πρώτη ημέρα, σε απογευματινή ώρα μετά το τέλος του σεμιναρίου, δόθηκε έμφαση στην επαφή μεταξύ των εκπαιδευτικών των διαφόρων χωρών, με σκοπό τη διάνοιξη διαύλων επικοινωνίας και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων με άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι πρώτες τρεις ημέρες του σεμιναρίου είχαν τυπική θεματολογία, όπου αναλύθηκαν οι διαφορές μεταξύ Web 1.0 και 2.0, έγινε η ανάλυση βασικών χρήσεων του Web 2.0 καθώς και των διαφορών μεταξύ δωρεάν και επί πληρωμή εργαλείων για εκπαιδευτική χρήση.
Την τρίτη έως και πέμπτη ημέρα, έγινε εκτεταμένη πρακτική άσκηση πάνω στα διάφορα εργαλεία Web 2.0, και χρήση αρκετών δωρεάν πλατφορμών και εφαρμογών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο Open Office καθώς και στα εργαλεία Google, μέσω των οποίων δημιουργήθηκαν online αρχεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από τους παρευρισκόμενους, και συζητήθηκαν οι εφαρμογές τους στις σχολικές δομές.
Τις τελευταίες δύο ημέρες του σεμιναρίου, η διάλεξη πήρε τη μορφή της πρακτικής συζήτησης σε ομάδες, όπου οι εκπαιδευτικοί είδαν τις χρήσεις παιγνίων εντός αίθουσας στον τομέα της διδασκαλίας, ενώ συζητήθηκαν εκτενώς τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των κοινωνικών δικτύων. Το σεμινάριο έκλεισε με ερωτηματολόγιο αξιολόγησης και παράδοση πιστοποιητικών στην τελετή λήξης.
Στόχοι προγράμματος
Το ΓΕΛ Καρδίτσας με το παρόν σχέδιο αντιμετώπισε την αναγκαιότητα της δια βίου μάθησης. Με τη συγκεκριμένη ροή επιτεύχθηκαν οι εξής στόχοι:
Να αναδειχθεί η μεγάλη σημασία της αξιοποίησης των νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από τους εκπαιδευτικούς. Αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο για την επιτυχή ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας
Να γίνει κατανοητό ότι οι παραπάνω δεξιότητες θα πρέπει να γίνουν κτήμα όλου του προσωπικού και να μην αποτελούν προνόμιο των ειδικών της πληροφορικής.
Να προσφερθούν στους συμμετέχοντες σύγχρονες επαγγελματικές γνώσεις και να καταστήσει φανερή η αξία και σημασία της συνεχούς κατάρτισης και επιμόρφωσής.
Να υπάρξει βελτίωση της ποιότητας και καινοτομίας συστημάτων και ιδρυμάτων.
Να ενισχυθεί η κινητικότητα των πολιτών των χωρών - μελών.
Το σχολείο μας βρίσκεται φέτος στον τέταρτο χρόνο αδελφοποίησης με το Περιφερειακό Λύκειο Αποστόλου Λουκά Κολοσσίου Λεμεσού στην Κύπρο. Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Λύκειο Κολοσσίου στις 24-27 Μαρτίου 2016. Εκεί φιλοξενήθηκαν από μαθητές του Λυκείου και η διαμονή ήταν τόσο εποικοδομητική όσο και πολύ ευχάριστη. Η αποστολή καθηγητών ? συνοδών (Χρυσούλα Μαϊμάνη, Παναγιώτης Τσίνας, Γιάννης Καρβούνης και Ελισάβετ Γκούνη) καθώς και των 17 μαθητών της Β τάξης (Αρβανίτης Θωμάς, Γεωργίτσης Γιάννης, Γιακοπούλου Κωνσταντίνα και Νικολέττα, Γκαγκά Μαρία, Κολοφωτιάς Παναγιώτης, Μητσιάκου Αγλαΐα, Οικονόμου Φένια, Παπαλίτσας Γιώργος, Πολύζου Φανή, Ραμούζης Ηλίας, Σβερώνη Δήμητρα, Σοφιά Αιμιλιάνα, Συρόπουλος Νίκος, Τάτσιου Σωτηρία, Φιλιούση Νίνα, Φωτοπούλου Αμαλία) συνεόρτασε την επέτειο της 25ς Μαρτίου στο Λύκειο Κολοσσίου καθώς επίσης παρήλασαν και μαζί. Επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Πάφου και το παραδοσιακό χωριό Όμοδος. Γενικά συμμετείχαν σε εκδηλώσεις και οι αδελφικοί δεσμοί μεταξύ τους συσφίχθηκαν περισσότερο. Ακόμα προσκάλεσαν τους μαθητές ,καθηγητές και γονείς του Λυκείου της Κύπρου να συνεχίσουν και του χρόνου το υπέροχο αυτό ταξίδι της αδελφοποίησης ?
Τέσσερα κορίτσια και τρία αγόρια της Α΄ Λυκείου συνοδευμένα από τις κ. Μπριάνα Σοφία και Μητρογώγου Χαρά είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο νησί SAAREMAAτης Εσθονίας στη Βαλτική θάλασσα στο πλαίσιο του προγράμματος ΚΑ1 ΕRASMUS+ με θέμα HEALTHINACTION.
Oι εμπειρίες ήταν μοναδικές. Η συνύπαρξη με παιδιά της ηλικίας τους από Εσθονία, Σαρδηνία και Πορτογαλία σε ένα φυσικό περιβάλλον ξεχωριστό μέσα στο δάσος δίπλα στη θάλασσα σε συνδυασμό με δραστηριότητες , παιγνίδια, εκδρομές, σάουνα και γεύσεις και μυρωδιές της φιλόξενης Εσθονίας κατέστησαν αυτό το ταξίδι ανεπανάληπτο.
Οι μαθητές επέστρεψαν γοητευμένοι από το πράσινο της χώρας και από την ομορφιά της παλιάς πόλης του Ταλίν ευχόμενοι αυτή η παράδοση των συμμετοχών του Α΄Λυκείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα να συνεχιστεί και τέτοιες ευκαιρίες να δίνονται σε όλο και περισσότερα παιδιά ενδυναμώνοντας έτσι την ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας.