Πώς θα υπολογίσουμε τα μόριά μας

Πώς θα υπολογίσουμε τα μόριά μας;

1Εάν πρόκειται να δηλώσουμε εκείνα τα επιστημονικά πεδία που σχετίζονται με την κατεύθυνσή μας, πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο μέγιστος αριθμός μορίων είναι 20.000 και προκύπτει από την παρακάτω σχέση:

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2)] * 100

Β1:  Πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (ανάλογα με την κατεύθυνση & το επιστημονικό πεδίο που θα δηλώσουμε)
Β2:
 Δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (ανάλογα με την κατεύθυνση & το επιστημονικό πεδίο που θα δηλώσουμε)




2Εάν πρόκειται να δηλώσουμε επιστημονικά πεδία, των οποίων τα μαθήματα βαρύτητας δεν τα έχουμε διδαχθεί στην κατεύθυνσή μας, ως μαθήματα βαρύτητας λαμβάνονται υπόψη μαθήματα Γενικής Παιδείας και οι συντελεστές βαρύτητας μειώνονται σε 0,9 από 1,3 για το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας και σε 0,4 από 0,7 για το δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας.

Πίνακες Μαθημάτων με τους Συντελεστές Βαρύτητας ανά Επιστημονικό Πεδίο και Κατεύθυνση

Για τους μαθητές που έχουν επιλέξει τη ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ οι συντελεστές βαρύτητας ανά επιστημονικό πεδίο είναι οι εξής:

Επιστημονικό Πεδίο

Μάθημα

Συντελεστής

1o

Αρχαία Ελληνικά (Κατεύθυνσης)
Ιστορία (Κατεύθυνσης)

1,3
0,7

2o

Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής
Νεοελληνική Γλώσσα

0,9
0,4

3o

Βιολογία (Γενικής Παιδείας)
Νεοελληνική Γλώσσα

0,9
0,4

4o

Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής
Νεοελληνική Γλώσσα

0,9
0,4

5o

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Επιλογής)
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής

1,3
0,7



Για τους μαθητές που έχουν επιλέξει ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ οι συντελεστές βαρύτητας ανά επιστημονικό πεδίο είναι οι εξής:

Επιστημονικό Πεδίο

Μάθημα

Συντελεστής

1o

Νεοελληνική Γλώσσα
Ιστορία (Γενική Παιδείας)

0,9
0,4

2o

Μαθηματικά (Κατεύθυνσης)
Φυσική (Κατεύθυνσης)

1,3
0,7

3o

Βιολογία (Κατεύθυνσης)
Χημεία (Κατεύθυνσης)

0,9
0,4

4o

Μαθηματικά (Κατεύθυνσης)
Φυσική (Κατεύθυνσης)

1,3
0,7

5o

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Επιλογής)
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής

1,3
0,7



Για τους μαθητές που έχουν επιλέξει ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ οι συντελεστές βαρύτητας ανά επιστημονικό πεδίο είναι οι εξής:

Επιστημονικό Πεδίο

Μάθημα

Συντελεστής

1o

Νεοελληνική Γλώσσα
Ιστορία (Γενική Παιδείας)

0,9
0,4

2o

Μαθηματικά (Κατεύθυνσης)
Φυσική (Κατεύθυνσης)

1,3
0,7

3o

Βιολογία (Γενικής Παιδείας)
Νεοελληνική Γλώσσα

0,9
0,4

4o

Μαθηματικά (Κατεύθυνσης)
Φυσική (Κατεύθυνσης)

1,3
0,7

5o

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Επιλογής)
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής

1,3
0,7




3Εάν σκοπεύουμε να δηλώσουμε κάποιο τμήμα που απαιτεί την εξέταση ενός ή δύο ειδικών μαθημάτων πρέπει να γνωρίζουμε ότι:



Οι Συντελεστές Βαρύτητας για τα ειδικά μαθήματα (ανάλογα με το τμήμα) είναι οι εξής:



Σχολές που απαιτούν ένα ειδικό μάθημα



Σχολές / Τμήματα με Συντελεστή Βαρύτητας 2 για το Ειδικό Μάθημα

Στις παραπάνω Σχολές απαιτείται η εξέταση σε Πανελλαδικό επίπεδο του αντίστοιχου μαθήματος, στο οποίο ο μαθητής πρέπει να λάβει βαθμολογία μεγαλύτερη της βάσης του 10.

Η σχέση που μας δίνει τα μόρια για μία από τις παραπάνω Σχολές είναι η εξής:

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2) + 2 x (Β.Ειδ.Μ.) ] x 100

Γ.Β.Π.:  Γενικός Βαθμός Πρόσβασης
Β1:
 Πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (ανάλογα με την κατεύθυνση & το επιστημονικό πεδίο που θα δηλώσουμε)
Β2:
 Δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητα; (ανάλογα με την κατεύθυνση & το επιστημονικό πεδίο που θα δηλώσουμε)
Β. Ειδ. Μ.:
 Βαθμός Ειδικού Μαθήματος



Σχολές / Τμήματα με Συντελεστή Βαρύτητας 1 για το Ειδικό Μάθημα

Στις παραπάνω Σχολές απαιτείται η εξέταση σε Πανελλαδικό επίπεδο μίας ξένης γλώσσας από την ακόλουθη λίστα: 

Η σχέση που μας δίνει τα μόρια για μία από τις παραπάνω Σχολές είναι η εξής:

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2) + 1 x (Β.Ειδ.Μ.)] x 100

Για τις Σχολές / Τμήματα:  


απαιτείται η εξέταση σε
 ένα μόνο ειδικό μάθημα, το οποίο είναι η Αγγλική Γλώσσα.

Η σχέση που μας δίνει τα μόρια για αυτές τις δύο σχολές είναι η ίδια με την παραπάνω.

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2) + 1 x (Β.Ειδ.Μ.)] x 100



Σχολές που απαιτούν δύο ειδικά μαθήματα



Με Συντελεστή Βαρύτητας 2 για τα Ειδικά Μαθήματα

  1. oΑγγλικά
  2. oΓαλλικά
  3. oΓερμανικά

Ο μαθητής πρέπει να πετύχει βαθμό μεγαλύτερο της βάσης και στα δύο ειδικά μαθήματα. Για τον υπολογισμό των μορίων θα χρησιμοποιήσουμε το Μέσο Όρο των δύο μαθημάτων στα οποία εξετάσθηκε. Η σχέση υπολογισμού των μορίων είναι η εξής:

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2) + 2 x (Μ.Ο.Β.Ειδ.Μ.) ] x 100

 

Για τα παραπάνω τμήματα απαιτείται η εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, το Ελεύθερο & το Γραμμικό Σχέδιο. Ο μαθητής πρέπει να πετύχει βαθμό μεγαλύτερο της βάσης και στα δύο ειδικά μαθήματα. Για τον υπολογισμό των μορίων θα χρησιμοποιήσουμε το Μέσο Όρο των δύο μαθημάτων στα οποία εξετάσθηκε. Η σχέση υπολογισμού των μορίων είναι η εξής:

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2) + 2 x (Μ.Ο.Β.Ειδ.Μ.)] x 100

Μ.Ο.Β.Ειδ.Μ.:  Μέσος Όρος Βαθμολογίας Ειδικών Μαθημάτων

Για τα παραπάνω τμήματα απαιτείται η εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, την Αρμονία & την Υπαγόρευση Μουσικού Κειμένου. Ο μαθητής πρέπει να πετύχει βαθμό μεγαλύτερο της βάσης και στα δύο ειδικά μαθήματα. Για τον υπολογισμό των μορίων θα χρησιμοποιήσουμε το Μέσο Όρο των δύο μαθημάτων στα οποία εξετάσθηκε. Η σχέση υπολογισμού των μορίων είναι η εξής:

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2) + 2 x (Μ.Ο.Β.Ειδ.Μ.)] x 100

Για το παραπάνω τμήμα απαιτείται η εξέταση σε τρία αγωνίσματα. Ο μαθητής πρέπει να πετύχει βαθμό μεγαλύτερο της βάσης και στα τρία αγωνίσματα. Για τον υπολογισμό των μορίων θα χρησιμοποιήσουμε το Μέσο Όρο των τριών αγωνισμάτων στα οποία συμμετείχε ο μαθητής. Η σχέση υπολογισμού των μορίων είναι η εξής:

Μόρια = [8 x (Γ.Β.Π.) + 1,3 x (Β1) + 0,7 x (Β2) + 2 x (Μ.Ο.Β.Ειδ.Μ.)] x 100

Διευκρίνηση όρων

Ο Π.Β είναι ο μέσος όρος των Π.Β των δυο τετραμήνων σε κάθε μάθημα. Προκύπτει αν προσθέσουμε τον Π.Β των δυο τετραμήνων και διαιρώντας  δια το πλήθος τους (δηλαδή δια δυο)

π.χ. Ένας μαθητής έχει στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Προφορικό Βαθμό 16 για το Α' τετράμηνο και 19 για το Β' τετράμηνο. Προφορικός Βαθμός: (16 + 19): 2 = 17,5

Ο Π.Β προσαρμόζεται ανάλογα με το γραπτό βαθμό ώστε να μην απέχει απο τον δεύτερο παραπάνω απο 2 μονάδες.

π.χ. Ο παραπάνω μαθητής έχει Π.Β 17,5 για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και στις Πανελλαδικές εξετάσεις γράφει 14. Ο Προφορικός Βαθμός του, επειδή απέχει 3,5 μονάδες απο το γραπτό, προσαρμόζεται και γίνεται 16.

Ο Γ.Β είναι ο βαθμός που ο κάθε εξεταζόμενος γράφει σε κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Ο Βαθμός Πρόσβασης είναι το άθροισμα που προκύπτει απο τις παρακάτω πράξεις:

α) Προφορικός Βαθμός  χ  0,3
β) Γραπτός Βαθμός  χ  0,7

Δηλαδή  Βαθμός Πρόσβασης: (Π.Β x 0,3) + (Γ.Β x 0,7)

π.χ Ο Βαθμός Πρόσβασης του παραπάνω μαθητή είναι:
Π.Β: (16 x 0.3) + (14 x 0,7) = 4,8 + 9,8 = 14,6

Ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης προκύπτει αν προσθέσουμε τους Βαθμούς Πρόσβασης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων και διαιρέσουμε το άρθροισμα αυτό με το πλήθος των μαθημάτων.